Mer bidrag till sjukhusen!

har äntligen fått mig själv att börja träna igen. Har haft ett uppehåll på 2 veckor då jag varit sjuk och nere.
Jag känner själv att om jag inte träna så går mitt välmående ner i botten.
I ärlighetens namn tror jag att fysisk träning är den bästa medecinen. jag förstår inte varför fler läkare inte ordinerar träning på recept för deprimerad människor.
Man skulle ju på alla sjukhus bygga ett gym och anlite personliga tränare med utbildning för mental hälsa. Eller utbilda vårdare och kontaktpersoner inom vården i fysisk träning. Då skulle man kunna få människor att uppptäcka endorfinernas värld.
Sömnsvårigheter skulle hjälpas, deprimerade skulle bli aningen gladare.
De enda som skulle missgynnas med detta är ju medecinbolagen. Genom att läkare skriver ut tonvis med antidepresiva, ångestdämpande och sömnmedel blir problemen inte bättre i längden.
Med träning kan man väcka människor och få dem intresserade av träning.
Man skulle kunna visa alla olika sorters träning och jag kan med all snnolikhet säga att alla skulle hitta någon sorts träning som de tycker om.

Jag skulle vilja säga till staten: Ge mer bidrag till sjukhusen för utbildning av personal, avtal med gym och idrottsföreningar, gym och avslappningsanläggning på sjukhus för de som inte får lämna sjukhusen.
Jag vet att detta skulle hjälpa många. kanske inte alla. men väldigt många!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0