FittSverige = CSN statens rövslickare

Vi lever i ett förbannat nyråkratisamhälle.
Csn kräver nu tillbaka 10 000 kr av mig för mina studier 2009!!!
2 år senare kan de komma och begära pengar tillbaka då de tryter i deras kassa.
Händelsen är så att jag 2009 i slutet av december separerade med mitt ex och sålde min lägenhet till honom och det räknas därför som en inkomst ÄVEN fast jag lagt pengarna i en annan lägenhet. Så för att man flyttar pengar från ett hushåll till ett annat. ja då ska man vara körd att få bidrag för studier och vidare utveckling.
Så nu är det nudlar och vatten som gäller i några månader framöver.
Inte nog med det så är jag sjuk i influensa och måste vara hemma från jobbet.
Jag ska så fort jag kommit på fötter igen ta tag i och sälja av så mkt jag kan i min lägenhet.
Cd-spelare, böcker, väskor, kläder, vandringsgrejer mm.
Jag ska inte lägga mig så lätt. Imorgon ska jag ta en rejäl diskution med CSN och de ska få höra på ett och annat.
Om jag hade sålt min lägenhet 5 dagar senare hade detta aldrig hänt. Då hade inkomsten inte räktnats för år 2009.
Då had edessa 10 000 gått till ytterligare studier.
Men nu ska jag ta mig i kragen och försöka flytta från detta landet, om jag så ska bo på gatan i något annat land så ska det bli så.
Jag tänker inte förlita mig på Sveriges stat något mer, oavsett om det är högern eller vänstern som styr. jag är trött så jag bokstavlig talat har spytt 5 gånger sedan brevet damp ner i min brevlåda.

Fly landet eller ta mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0