Arbetslös

Efter 1 veckas frånvaro från jobbet pga influensa så är jag äntligen på benen.
Idag när jag anlände till jobbet med motivationen på topp blir jag kallad till ett möte.
Iskalla ögon gjorde mig orolig.
"vi avslutar din provanställning idag och vi vill att du går här ifrån nu"
Så löd deras ord. jag fick skriva på ett papper. Och sedan fixk jag lämna nycklarna och gå.
Jag är chockad. Gråter.
Det känndes som jag gjorde ett superbra jobb. Snabblärd, lyhörd, tog egna initiativ osv. Men detta räckte inte till.
jag gick till arbetsförmedlingen på momangen och skrev in mig.
Ligger nu i soffan och energi och livslust rann ur mig.
Det som gör mig mest förbannad är att jag inte har tillräckligt med tabletter hemma så jag kan få somna in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0