Kan hon återvinnas?

satt och chattade med L. Jag kom då på att det inte finns kvar något av den gamla tjejen som jag en gång var. Jag är med på att människor förändras med åren. men jag ahr helt bytt skepnad.
Den gamla tjejen var hon som alltid var först med att hitta på saker när det var tråkigt.
Hon var med i elevråd och ungdomsråd för kommunen för att kämpa mot alkolism och droger bland unga. Hon stod på scenen och sjöng ut sitt budskap och välvilja till alla människor.
Hon var den som varje kväll hade aktiviter. Handboll, skidor, kör, kickboxning, gym. Hon träffade vänner, umgicks med vänner inom kyrkan inom idrotten. Hon höll tal och arrangerade välgörenhetsgrejer till höger och vänster.
Hon hade järn i elden och en gnista som ingen annan. Hon hade planer för livet som ingen annan.

Någon stans slocknade den där brinnande lågan. Sakta kvävde någon ljuset och glöden är nu nästan obefintlig.
vad hände? Hur gick det till?

Hon förvandlades från fjäril till kokong. Välgörenheten för andra människor och kärleken till musiken, konsten och idrotten försvann. Någon eller något sänkte volymen till 0 på hennes livs kasettspelare. Ingen hör ingen ser. Hon har kastat sej själv på tippen. Ligger nu bland andra sopor. är hon återvinningsbar eller är hoppet ute för henne.
Vem kan svara på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0