Varför bromsade du !!!!

Mycket tankar nu. Veckan har varit så fruktansvärd.
Skar upp ärren på handen igen. Spiken som ligger på skrivbordet har varit min räddning idag. Har aldrig gjord det förut. Men har kännt att ångesten försvinner för några minuter. Önskar bara att jag hade en lögn som skyddar mot allas frågor.
En bomb slogs ner på jobbet idag. Omvärlden skackade och mitt inre skrek av rädsla.
Jag har haft en person jag öppnat mitt hjärta. Hon är den mest förnuftiga och klokaste människa jag träffat någonsin.
Min chef har fått ett annat jobb. Hon kommer fortfarande finnas på plats. men våra samtal kommer att upphöra.
Mitt hjärta kommer att stängas igen.
Kännde det först som ett svek. Men det är det ju inte.
Rädslan tar över.
Mina tankar skenade iväg. Höll på att bli påkörd. Jag gick över gatan. Idioten bromsade. Varför gjorde han det?!!!!
Jag vill ju. Jag vill försvinna, eller så vill jag bara synas.
Du som körde bilen. varför bromsade du?
Jag vågar inte göra det själv. Kan inte någon göra det. Knuffa mig in i  dödens tröstande famn.
Lina kommer välja sin skola. Även hon kommer försvinna. Min vardagsängel som alltid finns till. Som alltid ser.
Ensamheten och osynligheten plågar.
Orkar inte.
Kanske borde ta en överdos. Det är ju en säker död. En död som inte plågar ihjäl en.
Men jag kommer ju samtidigt döda mina änglars själar. varför ska allt hänga på att jag finns eller inte.
Kunde inte jag vara en abort? Kunde inte jag var någon det står om i tidningen "mördad", kunde inte jag vara någon med modet att faktiskt kunna ta sitt liv. Kunde inte jag vara ett irakoffer.
Ihågkommen som någon värdig. och inte någon som "tog sitt liv"
Varför finns det inga val? Varför har vi inte dödshjälp i det här jävla landet?!!!
Är rädd att hamna i helvetet. Om det skulle gå att ta sitt liv någon dag. Då vill jag inte vakna upp i helvetet. Ännu värre. Att vakna upp och upptäcka att man misslyckats att ta sitt liv.
Känner mej som ett köttstycke som slits av två hungriga rovdjur.
Skäms,. vågar inte berätta för mamma och pappa. Är rädd att även de ska överge mej.
Ensamheten borde vara dödlig! Känslan tar död på mej.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0